Qinghai

A 2008-as kínai kutatóutunk publikus naplója.

Friss topikok

  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Ha legközelebb Magyarországról kérdeznek, előadhatnád nekik ezt: archive.wul.waseda.ac.jp/kosho/ni... (2012.08.26. 04:48) Vissza Xiningbe
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Kamakurában volt az, hogy találtam egy tibeti boltot, ahol imazászlókat, könyveket stb árultak. Az... (2012.07.24. 02:17) Henan Mongol Autonom Korzet
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): 謝謝! Érdekes, hogy ennek a  伽-nak 3 olvasata is van: qié, jiā és gā :) (2012.07.15. 14:39) PEKING-LANZHOU 2
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Örülök, hogy frissül a blog! (2012.07.14. 17:21) 2012 - Henan
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Tipikus kínai játékbaba :) (2012.07.14. 17:18) PEKING-LANZHOU

Linkblog

HTML

nincs cím

2012.07.23. 20:37 | Suska | Szólj hozzá!

Mielott tovabb folytatnam a mongolul beszelo henaniak tortenetet, megirom a talalkozasomat egy kisini tibeti nyelv es irodalom tanarral, akivel a veletlennek koszonhetoen talalkoztam. Ugy kezdodott, hogy ma reggel a 9-es busszal akartam elindulni Xiningbe (ahol most epp vagyok), de mikor kiertem a buszhoz, kb 8-ra mar elfogyott a jegy. Persze az utcan sok autos allt utasokra varva, olyanokra mint en, akik beszoptak a buszt. A sofor csak Tongrenig vitt (kb. felut) valamivel tobbert, mint a buszjegy. En az anyos ulesen ultem, hatul meg harom masik utas, akik kozul ketten meg sem szolaltak egesz uton, a harmadik viszont eleg beszedes ficko volt. A soforrel megallas nelkul dumaltak, tibetiul, ugyhogy nem tudom mirol volt szo. Mikor a sofor kiszalt, hogy pisiljen, vagy koveket rakjon el az utbol, beszedbe elegyedtem a tibeti fickoval. Kiderult, hogy Kisinben, ahol nemreg jartam, tibeti nyelvet es irodalmat tanit az altalanos iskolaban. Mivel erdekel, hogy hogyan es mibol elnek az emberek errefele, errol kerdeztem. Egy honapban 1600-1700 juant (kb. 60 000 ft) keres. Ebbol lakhatasra elmegy kb. 200 juan, 100 berleti dij, 30-40 juan az aram, a viz ingyen van (!) es kb evente 500 juant kell koltenie jak tragyara, mivel Henanban azzal futenek, a lakasokban is. Azt mondta a gaz nem futene be rendesen a lakasokat. A jaktragyat zsakokban aruljak, egy zsak 30 jin azaz kb. 15 kg, es egy evre 30-40 zsak kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://qinghai.blog.hu/api/trackback/id/tr134673755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása